Manager CRM solution | Open Posities | Vacatures | HSO | Schaekel & Partners
Deze positie is inmiddels vervuld.

Senior Manager Customer Engagement (CRM) – Lid MT

Daar waar in dit functieprofiel sprake is van mannelijke voornaamwoorden, dient dit nadrukkelijk gelezen te worden als genderneutraal. De keuze voor een enkel voornaamwoord heeft uitsluitend tot doel de leesbaarheid te bevorderen.

Over HSO

HSO is een snelgroeiende, internationale organisatie met haar roots in Nederland en met meerdere vestigingen in Europa, de VS en Azië. HSO is dé partner voor Business Transformatie voor grotere ondernemingen en maakt gebruik van de volle breedte en diepte van Microsoft Ecosysteem (Platforms, Data Analytics & Insights en Business applicaties). Dankzij deze toegankelijke technologie slaagt HSO erin complexe, veelal internationale, business transformaties te realiseren en één van de hoogste klant tevredenheidsscores in de industrie te halen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de meeste klanten ook klant blijven. Tot haar klanten mag HSO veelal leidende ondernemingen in hun industrie rekenen. Bedrijven met een slagvaardige organisatie en korte lijnen. Dit is een goede match gebleken met de organisatiecultuur van HSO.

HSO gelooft erin dat de wereld van informatisering zich verder zal doorzetten in de richting van klantgerichtheid, data en inzichten. Vooraan lopen is daarbij cruciaal om de marktpositie verder uit te bouwen. Onlangs is een investeringspartner ingestapt om een snelle groeistrategie mogelijk te maken. HSO kan hierdoor zowel zelfstandig strategisch innoveren, als een aantal strategische acquisities doen (primair in de USA). Dit maakt HSO tot één van de snelst groeiende partijen in de markt.

Customer Engagement (CRM) Solutions is de Business Unit (BU) die zich richt op het creëren van de best mogelijke klantbeleving en effectieve benadering op het terrein van (Digital) Marketing, Sales en Service. Meer dan 75 consultants werken samen met hun opdrachtgever aan aansprekende opdrachten. Snelle resultaten, korte lijnen en teamwork zijn hierbij kernwoorden. Het dedicated sales- en accountteam is onderdeel van het klantteam en zorgt voor de commerciële aspecten, de consultant richt zich op het project en de oplossing. Gezamenlijk zorgen zij voor de best mogelijke klantrelatie. De klantengroep is breed, waarbij een lichte nadruk ligt op Retail, Distributie, Industrie en Technische Dienstverlening.

Wat verwacht HSO van de Senior Manager Customer Engagement?

“Een bouwer van klanten en teams”

De Senior Manager Customer Engagement krijgt de uitdaging om -met behulp van de Managing Director CRM Solutions- zijn eigen footprint te maken. In de eerste plaats door het realiseren van excellente resultaten bij opdrachtgevers, maar zeker ook door het ontwikkelen van duurzame relaties bij één of meerdere accounts en het inspireren van een sterk team consultants.

De Senior Manager is zelfstandig verantwoordelijk voor het succesvol opleveren van resultaten bij geselecteerde accounts. Hij leidt projecten (via projectmanagers) en draagt zorg voor de klantrelatie, de executie en de winstgevendheid van de opdracht. In samenwerking met de directeur draagt hij bij aan de ambitie om de ‘consultant of choice’ te worden en te blijven. Hij heeft daarin een grote vrijheid een eigen accountstrategie te ontwikkelen en uit te voeren.

De Senior Manager heeft een heldere visie over de strategische uitdagingen die ondernemingen vandaag en morgen te wachten staan. Hij weet die visie overtuigend over het voetlicht te brengen én te gebruiken om de uitdagingen van vandaag effectief en resultaatgericht aan te pakken.

De Senior Manager rapporteert aan de Managing Director CRM Solutions en is lid van het MT. Naast bovengenoemde verantwoordelijkheden draagt hij ook zorg voor een gezond werkklimaat en een efficiënte bedrijfsvoering samen met de andere MT-leden.

Welke functie-eisen zijn van belang?

Algemeen
De Senior Manager CRM Solutions beschikt over uitstekende organisatorische en communicatieve eigenschappen en weet deze effectief in te zetten bij zowel de realisatie van zijn opdrachten als bij de relationele ontwikkeling met de klanten. Hij heeft deze eigenschappen de afgelopen 10 jaar aantoonbaar ontwikkeld bij consultancy firma’s of als CRM project/programmamanager bij ondernemingen in Retail, Distributie of Industrie. Hij weet opdrachtgevers te helpen bij het scherp definiëren van het issue en betrekt experts bij de oplossing ervan. Zijn instelling zorgt ervoor dat projecten op tijd en boven verwachting worden opgeleverd.
Hij is gewend om minder ervaren consultants te coachen en te ontwikkelen. Hij weet daarin klantbelang en medewerkersbelang te balanceren.

Kennis en ervaring

  • Meer dan 7 jaar ervaring bij Management/IT-consultancy firma’s, of als CRM/ERP projectmanager/consultant bij ondernemingen.
  • Aantoonbare kennis van de CRM en daaraan gelieerde business processen.
  • Projectmanagementervaring (Agile en/of Prince2).
  • Goede vaardigheid van Nederlands en Engels in woord en schrift.
  • HBO+ werk- en denkniveau.

Eigenschappen

  • Kan directierelaties aangaan.
  • Gedreven om succesvolle resultaten neer te zetten.
  • Weet een effectief team te leiden door een juiste mix van delegatie, resultaatgerichtheid en motivatie.
  • Weet mensen tot actie aan te zetten.
  • Teamspeler, die anderen voor zijn ideeën weet te winnen.
  • Visie of de toekomst van de CRM-functie en het vermogen dit te vertalen naar concrete inzichten.

HSO heeft ondernemerschap hoog in het vaandel en kenmerkt zich als een platte en toegankelijke, transparante organisatie met volop ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling. De stap naar partner behoort nadrukkelijk tot de mogelijkheden.

Reageren

Indien u zich herkent in het profiel of wilt u meer informatie dan kunt u uitsluitend contact opnemen met Schaekel & Partners (charlesdemonchy@schaekel.nl). Gegeven het belang dat gehecht wordt aan deze rol, zullen gesprekken worden gevoerd met het bureau. Het inwinnen van referenties kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-mail

Interim Index 2022 is gestart!

Het onderzoek van 2022 is gestart. Bent u actief als zelfstandig interim manager, dan kunt u meedoen. Deelname is anoniem.