AKD Rotterdam | Manager projecten | Schaekel & Partners
Deze positie is inmiddels vervuld.

Manager Projecten | Fulltime

Over AKD

AKD is een van de grootste advocaten-, notaris-, en belastingadvieskantoren in Nederland, met een stevige footprint in de Benelux. AKD combineert expertise op vrijwel alle rechtsgebieden met kennis van sectoren en de business van haar cliënten, nationaal en internationaal. In totaal werkt zij samen met ruim 500 professionals en heeft zij kantoren in Amsterdam, Rotterdam, Breda, Eindhoven, Brussel en Luxemburg. Zo combineert zij de kracht van haar omvang en kennis met lokale betrokkenheid. Lees hier meer over AKD.

Sleutelwoorden die de cultuur van het kantoor omschrijven zijn: pragmatisme, ondernemerschap, korte lijnen, heldere taal, efficiënte aanpak, hoog ambitieniveau.

Om haar advocaten, notarissen en fiscalisten in Nederland, België en Luxemburg hun werk goed te laten doen, levert een professioneel team ondersteuning aan het primaire proces. AKD is een kantoor in beweging omdat haar cliënten en de wereld om AKD heen veranderen. Om de dienstverlening aan de in- en externe cliënten continu te verbeteren, staat er komende jaren een aantal grote projecten binnen Support gepland.

Reden waarom de functie van Manager Projecten vacant is. Dit is een nieuwe functie binnen AKD.

Wat verwacht AKD van de Manager Projecten?

Als Manager Projecten heb jij het overzicht over de projectenkalender van AKD. Je houdt zicht op de voortgang en signaleert de knelpunten. Daarnaast ben jij zelf ook projectmanager van enkele kernprojecten binnen het kantoor. Je bent dan ook in staat om zelf complexe projecten tot een goed einde brengen. Jij bent de spil tussen collega’s van diverse teams en afdelingen binnen Support, zoals Finance, People en Clients & Technology. Dankzij je gestructureerde aanpak worden de projecten goed begeleid, aangestuurd, gemonitord en succesvol afgerond. Je doet dit met veel enthousiasme en energie, zowel als het mee- als tegenzit. Je houdt je hoofd koel en bent door jouw projectmanagement skills altijd in control.

Als Manager Projecten krijg je voldoende ruimte om zelf invulling te geven aan de rol, dit wordt ook van je verwacht. Aangezien IT niet meer weg te denken is uit een professionele bedrijfsvoering, hebben projecten veelal ook een IT-component in zich (o.a. data gedreven werken). In deze rol ben je ook kwartiermaker die AKD helpt projectmatig werken verder in te bedden in kantoor. Kijkend naar wat er is, wat er kan en wat er zou moeten. Opdrachtgevers van projecten zijn veelal het bestuur en de managers van de Support-afdelingen.

Wat is de plaats in de organisatie?

Deze functie is gepositioneerd binnen de afdeling Support, zijnde Office Support (ca 70 medewerkers) en Business Support (ca 70 medewerkers), met daarbinnen o.a. de volgende teams: Finance, People en Clients & Technology.

Welke functie-eisen zijn van belang?

De Manager Projecten:

  • is een gedreven professional met ruime ervaring met (IT) projectmanagement.
  • denkt in structuur, maar handelt vanuit pragmatisme en haalbaarheid.
  • weet projecten tijdig en binnen het vastgestelde budget te managen en maakt daarbij gebruik van diverse projectmanagement-methodes.
  • kan van nature goed leidinggeven aan projectteams, weet de teamleden te motiveren en tot het eind enthousiast te houden. Is een gesprekspartner op alle niveaus en wars van politiek, maar begrijpt het als geen ander.
  • is een initiatiefrijke collega die werkt volgens hoge standaarden, die kritisch is op zichzelf en anderen, en de drive heeft om het elke dag weer een beetje beter te doen.
  • heeft wo- werk- en denkniveau en meerdere jaren relevante werkervaring als projectmanager, bij voorkeur in de zakelijke dienstverlening of in een partnerorganisatie van ongeveer gelijke omvang.

Wat maakt deze positie aantrekkelijk?

Groei en beweging: AKD groeit hard en behoort tot de grotere kantoren in haar sector. Zij heeft de stap gemaakt van een Nederlandse organisatie naar een overzichtelijke internationale speler. ‘Down to earth’ blijft daarbij een kernwaarde.

Een werkomgeving waarin hoogwaardige professionals je scherp houden: AKD heeft 6 vestigingen in de Benelux. De Manager Projecten heeft met deze vestigingen te maken en weet zich feilloos hierin te bewegen, op een plezierige wijze. Werken met hooggekwalificeerde professionals vraagt een combinatie van intellect, tact, kennis van zaken en flexibiliteit.

Aanjager van nieuwe technologieën: AKD is actief in een markt waar ‘transformerende technologieën’ zoals kunstmatige intelligentie, big data en voorspellende analyses hun intrede doen. AKD is een fast follower van deze ontwikkelingen. Voor de Manager Projecten is dit een enerverende omgeving om in te werken.

Locatie: De Manager Projecten werkt voornamelijk vanuit het kantoor in Rotterdam, met een waanzinnig uitzicht over de stad. Ook ben je regelmatig aanwezig op de andere vestigingen in de Benelux.

Arbeidsvoorwaarden

Werken bij AKD betekent werken in een diverse en uitdagende omgeving. De lat ligt hoog, de druk kan groot zijn, maar het geeft energie om met zoveel collega’s te werken aan de toekomst van het kantoor.
AKD gelooft dat iedereen die bij AKD werkt, het beste uit zichzelf kan halen door zichzelf te kunnen zijn. Daarom hecht zij veel waarde aan een open, diverse, veilige en inclusieve omgeving.

Tot slot: AKD kent uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo biedt zij 27 vakantiedagen, een pensioenregeling, ruime voorzieningen aan thuiswerkmiddelen, en een moderne en flexibele (reis)mobiliteitsregeling. En, vanaf de eerste werkdag kun je aan de slag met een opleidingsprogramma dat je voor een deel zelf kunt samenstellen.

Voor deze positie geldt een jaarcontract met de intentie tot een vast dienstverband. Op deze manier kunnen jij en AKD goed ervaren of jullie bij elkaar passen.

Sollicitatie en procedure

Heeft deze vacature je interesse gewekt en voldoe je aan de gestelde kwalificaties, dan zien wij je reactie tegemoet. Wij ontvangen graag je CV met daarin opgenomen je motivatie voor deze rol, via dit formulierIn het veld Opmerkingen geef je aan ‘AKD Manager Projecten’.

  • Op basis van een CV selectie nodigen wij (Schaekel & Partners) kandidaten uit voor een oriënterend gesprek.
  • De meest passende kandidaten dragen wij voor aan AKD. Zij kiest met welke kandidaten zij een selectiegesprek wil voeren. Deze selectiegesprekken vinden op 8 en/of 12 december 2022 plaats bij AKD in Rotterdam.
  • Een pre-employment screening is onderdeel van de procedure.

Meer informatie?

Voor meer inhoudelijke informatie over deze functie neem je contact op met Marleijn de Groot of Piet Hein de Sonnaville van Schaekel & Partners.

De contactgegevens zijn: marleijndegroot@schaekel.nl of pietheindesonnaville@schaekel.nl

Daar waar in dit functieprofiel sprake is van mannelijke voornaamwoorden, dient dit nadrukkelijk gelezen te worden als genderneutraal. De keuze voor een enkel voornaamwoord heeft uitsluitend tot doel de leesbaarheid te bevorderen.  

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-mail

Interim Index 2023

De onderzoeksresultaten van het onderzoek van 2023 zijn beschikbaar.