Global IT Director| Open Posities | Vacatures | Interim Management & Search Management | Schaekel & Partners
Deze positie is inmiddels vervuld.

Manager IT Operations & Support

Over Topigs Norsvin

Topigs Norsvin is een toonaangevende, internationale varkensfokkerijorganisatie die bekend staat om haar innovatieve genetische oplossingen en het toepassen van nieuwe technologieën voor een kosteneffectieve varkens(vlees)productie. Onderzoek, innovatie en het snel delen van genetische vooruitgang zijn de hoekstenen van de organisatie. Topigs Norsvin helpt haar klanten om succesvol te zijn op het gebied van productie-efficiëntie, vleeskwaliteit, robuustheid van de dieren en gezonde, hoge productiviteit.

Haar fokprogramma zorgt elk jaar voor een versnelling van de genetische vooruitgang. Deze genetische vooruitgang is gebaseerd op twee belangrijke hoekstenen: duurzaamheid en efficiëntie. Ofwel: Balanced Breeding en Total Feed Efficiency.

Topigs Norsvin is eigendom van boerencoöperaties en heeft de filosofie dividend uit te keren in de vorm van genetische vooruitgang.

Voor de afdeling IT Operations & Support is Topigs Norsvin op zoek naar een manager.

Over IT Operations & Support

De afdeling IT Operations & Support is onderdeel van de Global IT afdeling. Het voornaamste doel van deze afdeling is het leveren van support aan de organisatie op het gebied van ICT, onderhoud op infrastructuur en de aansturing van partners in dit domein.

Recent is gestart met de uitrol van de global Workspace en de migratie van het datacenter naar de cloud. Het goed inrichten en onderhouden van het ecosysteem aan leveranciers en leveren van support via de internationale service desk zorgt ervoor dat het team als SPOC (Single Point Of Contact) richting de organisatie fungeert voor alle IT gerelateerde zaken.

Wat verwacht Topigs Norsvin van de Manager IT Operations & Support

De Manager IT Operations & Support (O&S) stuurt een team van IT professionals aan met daarin onder andere service desk engineers, system engineers, een service delivery manager en een cloud architect, waarbij de nadruk ligt op de delivery van eerder genoemde onderdelen.

Belangrijkste doel voor de Manager IT O&S is het verder ontwikkelen van het team naar een regie-organisatie met speciale aandacht voor het opzetten van internationale support. Een recent geïntroduceerd service management platform staat hierin centraal en moet zodanig worden ingericht dat het team hiermee invulling kan geven aan deze global ambitie.

De groei naar een regie-organisatie betekent een andere stijl van werken: een nieuw ecosysteem van leveranciers, waarmee succesvol samengewerkt wordt. De Manager IT O&S werkt effectief met hen samen en heeft oog voor beide kanten van de samenwerking. Hij dekt tevens de taak van IT procurement af.

Met de transitie naar de cloud is actief resources management een must om de inzet van de cloud-resources optimaal te houden, een balans tussen beschikbaarheid, performance, security en kosten. Opstellen, bewaken en bijsturen van de IT Services op basis van het afgesproken Serviceniveau (SLA) en op het operationele IT budget behoort tot de primaire taken.

Aard van de werkzaamheden

De Manager IT O&S is verantwoordelijk voor de end to end IT Service Delivery. Samen met de service manager is hij verantwoordelijk voor de aansturing van het volledige leveranciersportfolio. En voor afstemming van de ingekochte diensten op de behoefte van IT Delivery voor intern ontwikkelde IT Services, Topigs Norsvin NL en de internationale organisatie.

Daarnaast:

  • Inregelen en vergroten volwassenheid IT Service Management o.b.v. ITILV4 en in aansluiting op de IT Delivery streams die werken volgens Agile DevOps principes.
  • Ondersteunen van de IT Delivery streams bij development en operations t.a.v. inkoop, vertaling naar IT Services en aansluiting op de IT Service organisatie (eerstelijns ondersteuning, doorbelasting, service management).
  • Verantwoordelijk voor het beheer van de complete IT Service catalogus en de afgesproken dienstverlening (SLA) naar de gebruikersorganisatie.
  • Definiëren en onderhouden van de IT Service catalogus van de IT diensten, gebaseerd op SAAS, PAAS, MAAS & IAAS.
  • Configuratiemanagement (onderhoud en beheer van de CMDB).
  • Monitoring en rapportage over diensten.
  • Bewaken SLA.
  • IT cost management (begroting, doorbelasting).
  • Borging IT Security.

De Manager IT O&S initieert de juiste projecten om het landschap up to date, innovatief en schaalbaar te houden.

Wat is de plaats in de organisatie?

De Manager IT O&S rapporteert aan de Global Director IT en is lid van het MT IT. Hij geeft leiding aan circa 6 FTE: service delivery manager, service desk engineers, cloud architect en system engineers.

In het MT IT acteren naast de manager IT Operations & Support, de manager Breeding & Genetics IT, de IT architect en de Global Director IT.

Welke functie-eisen zijn van belang?

De Manager IT O&S is:

  • Een manager die effectief leiding geeft aan multidisciplinaire en multinationale teams.
  • Iemand die structuur brengt en -zonder dat dit belemmerend werkt- deze implementeert in de werkwijze van de unit.
  • Een manager die een regie-organisatie kan inrichten en deze goed functionerend houdt over een complex ecosysteem van suppliers.
  • Een people manager; goed in motiveren en verder ontwikkelen van IT professionals.
  • Goed thuis in thema’s op het gebied IT Support en Infrastructuur standaarden. Is op de hoogte van recente ontwikkelingen.
  • Een gesprekspartner voor de business, is communicatief vaardig. Brengt nuance indien noodzakelijk.
  • Vooruitstrevend, en in staat om zowel de eigen afdeling als de organisatie daarin mee te nemen.
  • Van nature een verbinder zowel binnen als buiten de organisatie.
  • Organisatiesensitief.

Opleidingsniveau / ervaring:

  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding.
  • Minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring.
  • Minimaal 10 jaar werkervaring.
  • Uitstekend in Engels, zowel woord als geschrift.
  • Aantoonbare ervaring met Azure, Microsoft 365, Scrum en Agile werkmethodes, kennis van ITIL en andere IT processen.
  • Software/systeem kennis; Oracle. Azure, API, SQL.
  • Ervaring met outsourcing en contractering suppliers en vendors.

Wat maakt deze positie aantrekkelijk?

  • Innovatie / technologische vooruitgang. Topigs Norsvin opereert in een zeer specialistisch, hoogontwikkeld bedrijfsdomein. Vanuit hier wordt veelvuldig gewerkt met specialisten, die wereldwijd in de top van de markt opereren. Met hen werken impliceert dat er in een zeer innovatieve omgeving gewerkt wordt waarbij technologie de grote driver is.
  • Hightech onderneming. Meer en meer wordt de organisatie een hightech onderneming. De transitie op weg hierheen biedt grote kansen voor IT professionals. Als ergens IT processen steeds meer leidend worden in de procesgang, dan is het in een onderneming als deze.
  • Lokale cultuur, maar sterk internationaal georiënteerd en snel groeiend. Respect en vertrouwen staan bij Topigs Norsvin hoog in het vaandel. Een onderneming die qua omvang klein genoeg is om snelle wendingen te maken, maar groot genoeg is om een stabiele, betrouwbare werkgever te zijn, in combinatie met een vooruitstrevende blik naar de toekomst.

Arbeidsvoorwaarden

Topigs Norsvin biedt een uitdagende functie binnen een internationale organisatie in ontwikkeling, die een bijdrage levert aan verbetering van de wereldwijde voedselketen. Haar cultuur is informeel en persoonlijk.

De maximale honorering voor deze positie bedraagt € 6.166,- per maand.

Topigs Norsvin kent goede secundaire voorwaarden zoals 25 vakantiedagen + 13 ATV dagen (mogelijkheid tot inruil) en een bedrijfspensioenfonds. Zij gelooft sterk in het blijvend ontwikkelen van medewerkers en stelt derhalve een opleidingsbudget ter beschikking.

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-mail

Interim Index 2023

De onderzoeksresultaten van het onderzoek van 2023 zijn beschikbaar.