Over AKD
Met 280 advocaten, notarissen en belastingadviseurs is AKD dé juridisch en fiscaal adviseur voor iedereen die zakelijke belangen heeft in de Benelux. AKD combineert expertise op vrijwel alle rechtsgebieden met kennis van sectoren en de business van haar cliënten, nationaal en internationaal. Bij AKD werken in totaal ruim 450 mensen. Zij heeft kantoren in Amsterdam, Breda, Eindhoven, Rotterdam, Luxemburg en Brussel. Zo combineert zij de kracht van haar omvang en kennis met lokale betrokkenheid.
AKD is voor de derde keer in vier jaar door The Lawyer uitgeroepen tot ‘Benelux law firm of the year’. De award is een initiatief van The Lawyer, een van de vooraanstaande juridische media in Europa. Klik hier voor meer informatie over AKD.
Bij AKD is de positie van Manager ICT vacant.
Wat verwacht AKD van de Manager ICT?
Het in samenspraak met bestuur en de afdeling, initiëren en implementeren van ICT-beleid. Bijdragen aan innovatie en ICT-toepassingen met focus op intelligence. Proactief adviseren van het bestuur en stakeholders uit de business. Daarnaast leidinggeven aan de afdeling, gericht op zelfontwikkeling van de teamleden en efficiënt en effectief samenwerkende teams binnen de afdeling ICT en daarbuiten, kantoor breed.
De Manager ICT geeft leiding aan de afdeling ICT (circa 15 FTE). De afdeling bestaat uit drie teams: technisch beheer, applicatiebeheer en intelligence. De Manager ICT is budgetverantwoordelijk voor zijn/haar vakgebied. Hij/zij rapporteert aan de COO/CFO (bestuurslid).
De Manager ICT heeft als meewerkend voorman twee rollen die hij/zij makkelijk combineert:
(1) die van coachende en op ontwikkeling gerichte people manager van de afdeling ICT en (2) die van ervaren adviseur op het gebied van informatiemanagement.
De afdeling ICT is in verandering naar krachtigere teams die meer regie voeren over de (cloud-) leveranciers. Het ondersteunen en verder begeleiden van deze transitie is een belangrijk speerpunt in de functie.
Manager ICT
- Leidt en inspireert de afdeling ICT (circa 15 fte). Staat voor zijn/haar team.
- Is eindverantwoordelijk voor goed functionerende ICT.
- Is verantwoordelijk voor de doorvertaling van het operationeel en strategisch plan van de organisatie naar ICT-oplossingen.
- Werkt aan een open overlegcultuur door middel van het voeren van regelmatig werkoverleg op zowel inhoud als samenwerking, een-op-een overleg, overleg over en stimuleren van en behulpzaam zijn bij persoonlijke ontwikkeling.
- Overziet de grote stroom van ad hoc vragen, stelt prioriteiten en draagt zorg voor oplossingen.
- Analyseert en rapporteert de resultaten aan relevante stakeholders en suggereert actie voor overige activiteiten.
- Is verantwoordelijk voor continue professionalisering van de afdeling, producten, processen en mensen.
Senior adviseur
- Brengt als meewerkend voorman impactvolle projecten naar het volgende niveau, zoals:
– Migratie naar de cloud
– AKD-breed implementeren van business intelligence
– Continue verbetering van de bedrijfsprocessen
– Support staff-brede verbeterprojecten - Werkt nauw samen met de afdelingsmanagers binnen de Support Staff.
- Signaleert proactief kansen in de markt, analyseert deze en neemt initiatieven.
- Adviseert en bewaakt op strategisch niveau het kantoor brede ICT-beleid.
- Overziet het applicatie- en systeemlandschap.
Welke functie-eisen zijn van belang?
- Afgeronde relevante academische opleiding, bij voorkeur aangevuld met een managementopleiding.
- Gedegen achtergrond in informatiemanagement, projectmanagement en business analyse.
- Affiniteit met de complexe omgeving en specifieke cultuur van de advocatuur, notariaat en fiscaliteit en/of partnerorganisaties.
- Minimaal 5 jaar relevante (ICT) managementervaring binnen de professionele zakelijke dienstverlening als coachend leider.
- Goede kennis van applicaties in de advocatuur en het notariaat en Microsoft-applicaties.
- Uitstekende beheersing van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
- Een proactieve, servicegerichte instelling en een drive om goede resultaten te behalen.
- Een brede blik en vanuit visie overzien van kansen, bedreigingen en uitdagingen op het terrein van ICT.
- Hanteert als meewerkend voorman een coachende leiderschapsstijl binnen de afdeling ICT. Vindt het belangrijk op basis van kennis, karakter en ervaring de afdeling te sturen.
Competenties / kwaliteiten
- Draagt graag visie uit, maar laat ego thuis
- Coachende stijl van leiding geven
- Sterke sociale en communicatieve vaardigheden
- Open houding
- Sociaal en politiek sensitief
- Stuurt op resultaat
- Gericht op samenwerking
- Abstractievermogen
- Is duidelijk, geeft vertrouwen
- Energiek
Wat maakt deze positie aantrekkelijk?
Groei en beweging: AKD groeit hard en behoort tot de grotere kantoren. Zij heeft de stap gemaakt van een Nederlandse organisatie naar een overzichtelijke internationale speler. ‘Down to earth’ blijft daarbij een kernwaarde.
Een werkomgeving waarin hoogwaardige professionals je scherp houden: AKD kent een zestal vestigingen. De Manager ICT heeft met al deze vestigingen te maken en weet zich feilloos hierin te bewegen, op een plezierige wijze. Werken met dit type hoogwaardige professionals is uitdagend. Niet alleen vanwege de intellectuele uitdaging die dat met zich meebrengt. Het is juist de combinatie van intellect, goed zijn in je vak en de wijze hoe je hierover communiceert die het onderscheid maakt.
Aanjager van nieuwe technologieën: AKD is actief in een markt waar ‘transformerende technologieën’ zoals kunstmatige intelligentie, big data en voorspellende analyses hun intrede doen. AKD is een fast follower van deze ontwikkelingen. De Manager ICT volgt deze ontwikkelingen nauwlettend en vertaalt dit in kansen en mogelijkheden voor AKD.
Als laatste: locatie. Domicilie is het kantoor in Rotterdam. Een schitterende locatie hoog boven de bruisende stad Rotterdam.
Tot slot
AKD biedt een uitstekend pakket primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.