Deze positie is inmiddels vervuld.

Manager Huisvesting & Techniek

Over het Albert Schweitzer ziekenhuis

Het Albert Schweitzer ziekenhuis (ASZ) is een topklinisch ziekenhuis (lid van vereniging STZ) met drie locaties en een buitenpolikliniek. Zij biedt een interessante combinatie: klinische zorg van topniveau én (basis)zorg dicht bij mensen. Er werken in totaal zo’n 250 medisch specialisten, 250 vrijwilligers en 3.500 medewerkers met hoofd, hart en ziel voor de patiënten.

Over de afdeling Huisvesting & Techniek
De afdeling Huisvesting & Techniek bestaat uit de teams Bouwprojecten, Technisch advies en Technisch bedrijfsbureau. Samen met de afdeling Technische Dienst vormt zij de technische ondersteuning binnen de Facilitaire Dienst. De afdeling Huisvesting & Techniek is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van verbouw- en onderhoudsprojecten en aanpassingen van huisvesting en techniek. De werkzaamheden zijn voornamelijk gericht op de (middel)lange termijn. Denk aan technisch beleid, voorbereidende werkzaamheden voor beheer en onderhoud, duurzaamheidsbeleid, inrichting, tekeningbeheer, contractbeheer en beheer van het facilitymanagement informatiesysteem (Ultimo). Daarnaast zorgt zij ervoor dat de live-systemen optimaal functioneren, bijvoorbeeld de brandmeldsystemen en de verpleegoproepsystemen. De afdeling draagt ook bij aan innovatie: hoe kan zij systemen zo inrichten dat de zorg op een goede wijze ondersteund blijft.

Binnen de Facilitaire Dienst is de positie van Manager Huisvesting & Techniek vacant.

Wat verwacht het ASZ van de Manager Huisvesting & Techniek?

In deze rol ben je eindverantwoordelijk voor het opleveren van verbouw- en onderhoudsprojecten, het technisch beleid van de verschillende vakgebieden en de technische en administratieve procesondersteuning van de afdeling Huisvesting & Techniek. Daarbij moeten de doelstellingen op het gebied van tijd, kwaliteit en kosten, maar ook beschikbaarheid, veiligheid, regelgeving, gastvrijheid en gebruikerstevredenheid worden gerealiseerd. Een uitdagende klus! Maar dit doe je natuurlijk niet alleen. Je geeft in deze rol leiding aan projectleiders, technisch adviseurs, bedrijfsbureau-medewerkers en een aantal externe medewerkers. In totaal zo’n 25 collega’s. Je stuurt deze teams inhoudelijk aan en schept de voorwaarden waardoor het team efficiënt en met plezier kan werken, individueel en in teamverband. Je hebt het enthousiasme en de stevigheid om mensen mee te krijgen.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de sourcingstrategie (ketenpartners en bemensing van projecten) en het tot stand komen van (raam)contracten met (uitvoerende) partijen voor het realiseren van de projecten en het managen daarvan. Je draagt zorg voor een goed contact met de gebruikers, zorgt dat er heldere afspraken worden gemaakt en dat deze worden gerealiseerd. Je stelt op basis van het MJOP een meerjarenplanning en begroting op. Je kijkt verder dan alleen het realiseren van de projecten: je bent namelijk ook verantwoordelijk voor een goede, geaccepteerde overdracht naar de beheerorganisatie. Je werkt dan ook nauw samen met het afdelingshoofd van de Technische Dienst.

Het samenwerken met architecten, aannemers en adviseurs, beheerorganisaties en overheidsinstanties is voor jou een tweede natuur. Al deze partijen zet je op het juiste moment in zodat de samenwerking tussen deze partijen voor iedereen helder is en ieder zijn eigen toegevoegde waarde kan leveren. Ook zorg jij ervoor dat de duurzaamheidsambitie van het ziekenhuis wordt gehaald. Omdat je met jouw afdeling een belangrijk onderdeel bent van de Facilitaire Dienst, draag je mede bij aan het beleid en de strategie ervan. Je vormt samen met de collega afdelingshoofden en stafmanager het MT van de Facilitaire Dienst.

Wat is de plaats in de organisatie?

In de functie van Manager Huisvesting & Techniek geef je leiding aan een team van ongeveer 25 collega’s. Het team bestaat onder andere uit projectleiders, technisch adviseurs en bedrijfsbureau-medewerkers.

Je rapporteert aan de Manager Facilitair en werkt voor de drie ziekenhuislocaties (Dordrecht, Zwijndrecht, Sliedrecht) en de buitenpolikliniek (Ridderkerk).

Je werkt nauw samen met het afdelingshoofd Technische Dienst en met de Bouwdirecteur voor projecten gerelateerd aan de grootschalige verbouwing van het ASZ.

Welke functie-eisen zijn van belang?

  • Je beschikt over een technische opleiding op minimaal hbo-niveau.
  • Je hebt ruime technische kennis (E, W en B). Kennis over vastgoed is een pre.
  • Je hebt kennis van en ruime ervaring met de processen rond het realiseren van (bouw)projecten.
  • Je hebt adequate managementervaring.
  • Je hebt ervaring met nieuwe vormen van projectaansturing en staat open voor innovatieve samenwerkingsvormen met externe partijen.
  • Je hebt ervaring met het implementeren van nieuwe processen en werkmethodieken.
  • Je bent communicatief vaardig, mondeling en schriftelijk. Je weet snel een netwerk op te bouwen en bent zichtbaar ‘op de werkvloer’.
  • Je hebt goede kennis van vigerende wet- en regelgeving op het gebied van gebouwen, installaties en duurzaamheid. Of je weet waar je deze vandaan moet halen.
  • Je beschikt over cijfermatig en analytisch inzicht.
  • Je hebt affiniteit met de zorg.

Jij omschrijft jezelf als organisatiesensitief, stressbestendig en een verbinder. Je beschouwt jezelf als een coachend leidinggevende. Je kunt je goed verplaatsen in de wensen van je medewerkers en klanten en je faciliteert hierin. Je bent in staat om belangentegenstellingen te overbruggen. Je communiceert op een duidelijke manier en weet op een gedragen manier de projecten en technische vraagstukken binnen de doelstellingen te houden. Je gaat hierin analytisch te werk en je bent resultaat- en servicegericht. Je overziet processen en weet blokkades op tijd en binnen budget op te lossen.

Wat maakt deze positie aantrekkelijk?

Werk dat ertoe doet: Het Albert Schweitzer ziekenhuis levert klinische zorg op topniveau in Dordrecht, Zwijndrecht en Sliedrecht. Of het nu gaat om complexe operaties, spoedeisende hulp, een ziekenhuisopname of behandeling in een polikliniek: de medewerkers verlenen zorg met hoofd, hart en ziel. Ieder levert op haar / zijn manier een bijdrage aan kwalitatieve en patiëntgerichte zorg, waarbij zij zich steeds verbeteren. Er heerst een open cultuur, een cultuur van vertrouwen krijgen en verantwoordelijkheid nemen.

Veelzijdige functie: Als Manager Huisvesting & Techniek sta je samen met je team met beide benen in het hart van de organisatie, midden in de dynamiek. Daarbij komt dat het ziekenhuis aan het begin staat van een grootschalige, langjarige verbouwing. Je zal intensief samenwerken met de programma-organisatie. Als MT-lid krijg je de ruimte om mee te denken over het te voeren facilitaire beleid in de volledige breedte.

Huisvesting, techniek, mensen en middelen: Je houdt van techniek en kan -juist in deze rol- de connectie maken tussen mensen en middelen. Voor een complexe organisatie als een ziekenhuis is een unit als deze van cruciaal belang.

Arbeidsvoorwaarden

Voor deze positie biedt het Albert Schweitzer ziekenhuis het volgende:

  • Salaris volgens FWG 65 van de cao Ziekenhuizen. Dat is max. € 6.716,- bruto per maand op basis van 36 uur.
  • Een vaste eindejaarsuitkering en vakantietoeslag van allebei 8,33%. Je kan ervoor kiezen om deze maandelijks te laten uitbetalen.
  • 144 vakantie-uren en 57 Persoonlijk Levensfase Budget (PLB) uren per jaar.
  • Een compleet en goed arbeidsvoorwaardenpakket, je leest hier meer daarover.
  • Een baan in een topklinisch ziekenhuis. Wat dat precies betekent lees je hier.
  • Gratis en onbeperkt toegang tot het trainingsaanbod van de online leeromgeving GoodHabitz.
  • Een fijne werksfeer: de lijnen zijn kort, medewerkers communiceren open met elkaar, zijn collegiaal en vinden humor belangrijk.
  • Goede bereikbaarheid van de locatie.

Sollicitatie en procedure

Heeft deze vacature je interesse gewekt en voldoe je aan de gestelde kwalificaties, dan zien wij je reactie tegemoet. Wij ontvangen graag je CV met daarin opgenomen je motivatie voor deze rol, via dit formulier. In het veld Opmerkingen geef je aan ‘ASZ MHT’.

  • Op basis van een CV-selectie nodigen wij (Schaekel & Partners) kandidaten uit voor een oriënterend gesprek.
  • De meest passende kandidaten dragen wij voor aan het Albert Schweitzer ziekenhuis. Zij kiest met welke kandidaten zij wil kennismaken. Deze selectiegesprekken vinden in mei 2024 plaats bij het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht.
  • Het maken van een assessment kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.

Meer informatie?

Voor meer inhoudelijke informatie over deze functie neem je contact op met Marleijn de Groot of Piet Hein de Sonnaville van Schaekel & Partners.

Contactgegevens: marleijndegroot@schaekel.nl of pietheindesonnaville@schaekel.nl

Daar waar in dit functieprofiel sprake is van mannelijke of vrouwelijke voornaamwoorden, dient dit nadrukkelijk gelezen te worden als genderneutraal. De keuze voor een enkel voornaamwoord heeft uitsluitend tot doel de leesbaarheid te bevorderen.  

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-mail

Interim Index 2023

De onderzoeksresultaten van het onderzoek van 2023 zijn beschikbaar.