Positie: CIO
ONVZ benaderde Schaekel & Partners voor de vaste invulling van de positie van CIO.
ONVZ is een landelijk opererende zorgverzekeraar, zonder winstoogmerk. Zij zorgt voor haar klanten door hen te helpen en te inspireren bij een goed en gezond leven. ONVZ wordt door haar klanten al jaren gezien als een van de beste zorgverzekeraars. Toch is zij is continue bezig haar dienstverlening te verbeteren. Denken in mogelijkheden en kansen, kijken naar wat wél kan in plaats van naar wat niét kan.
De wervingsstrategie
Vooraf was duidelijk dat het aantal passende kandidaten voor deze positie gelimiteerd en schaars zou zijn. De aantrekkelijkheid van de positie (CIO), naast de omvang van de organisatie (circa 400 medewerkers) en de sector (zorg) maken een rol als deze zeer gewild. De eisen echter die gesteld werden aan de positie, waren echter fors. Onze 4-stappen-strategie hebben wij in zijn volledigheid toegepast:
- Search in het eigen, voor deze positie relevante, warme netwerk
- Search in het indirecte netwerk (via via)
- Search in onbekende netwerken (‘hunten’)
- Daarnaast vonden wij het voor deze positie relevant om offline en online te adverteren in het NRC
Het resultaat
In totaal hebben wij met 84 kandidaten geschakeld. Met 27 ervan hebben wij intensief contact gehad, een persoonlijk gesprek gevoerd, soms meer dan een keer. 8 kandidaten zijn voorgesteld binnen een tijdsbestek van 8 weken. De kandidaat die is aangesteld, Rikky van Osch, bevond zich tussen deze kandidaten.
Het complete functieprofiel van de CIO vindt u hier.
Piet Hein de Sonnaville was de betrokken partner bij deze search.